Az adventi időszak egyik legvidámabb programja idén is a Karácsonyi pulcsi nap
volt, amelyet immár harmadik alkalommal rendezett meg iskolánk felső tagozata. A
diákok színes, csillogó, mókás vagy éppen klasszikus karácsonyi mintákkal díszített
felsőkben érkeztek, és idén sem maradtak ki a tanárok: ők is felvették ünnepi
pulcsijukat, ezzel is még hangulatosabbá téve a napot.
A program mára valódi hagyománnyá vált, amely nemcsak az ünnepi készülődést
segíti, hanem közösségépítő ereje is jelentős. A diákok és pedagógusok együtt
élvezhették a jókedvű, felszabadult hangulatot.
Az Adventi időszakban több más programmal is készül az iskola: december 4-én
például a népszerű Mikulásfutáson vehetnek részt a tanulók. A karácsony
közeledtével ezek a közösségi események még inkább összekovácsolják az iskolát,
és maradandó élményeket nyújtanak minden résztvevőnek.
Bartáné Verebes Tímea
pedagógus

A karácsonyi készülődés meghitt időszakában különleges öröm érte a
Csemői Ladányi Mihály Általános Iskola 4.b osztályát, a Ceglédi Kossuth
Művelődési Ház ünnepélyes díjátadóján diákjaim vehették át a rangos
különdíjat az "Az én Betlehemi jászolom" alkotói pályázaton.
A gyerekek odaadó munkája, kreativitása és lelkes együttműködése
minden jelenlévőt elvarázsolt. Az osztály által közösen elkészített
Betlehem igazi egyediséggel bírt. A kompozíció alapját a virágos Csemőben
gyűjtött és gondosan szárított virágok alkották. A természetes anyagokból készült
alkotás finom, mégis mélyen megható hangulatot árasztott, méltón idézve fel a karácsony
szentségét és szépségét. A zsűri külön kiemelte, hogy a 4.b munkája nem csupán
esztétikai értéket képviselt, hanem gyönyörűen tükrözte a közösség erejét,
az ünnephez való tiszta, gyermeki kapcsolódást és azt a szeretetteljes légkört,
amelyben az alkotás megszületett.
A 4.b osztály számára ez a díj nem csupán siker, hanem maradandó, szívet melengető
élmény is; egy apró karácsonyi csoda, amelyre még sokáig emlékezni fognak.
Maczó-Tarr Viktória
pedagógus


Etikaórán ezúttal a kooperatív ejtőernyő került a középpontba, amely az élménypedagógia egyik
kedvelt eszköze. A színes ejtőernyő már első pillantásra magával ragadja a gyerekeket, de
pedagógiai értéke ennél jóval több: a közös mozdulatok, ritmusok és feladatok során a diákoknak
egymásra kell figyelniük, együtt kell működniük és közösen kell döntéseket hozniuk.
Az ilyen típusú játékok fejlesztik a csoportkohéziót, a kommunikációt és a szociális készségeket,
miközben a tanulók észrevétlenül gyakorolják az egymás iránti tiszteletet és türelmet. A
kooperatív ejtőernyő jól mutatja, hogy iskolánk mennyire sokféle, élményalapú módszert használ
annak érdekében, hogy az értékek tanítása valódi, örömteli tapasztalattá váljon.
Szép Krisztina Roxána
5.a osztályfőnök







Iskolánk idén is csatlakozott az Európai Hulladékcsökkentési Héthez,
amelynek központi eleme ezúttal is a kreatív újrahasznosítás volt.
A diákoknak hulladékból vagy újrahasznosítható anyagokból kellett kaspót
készíteniük, és örömmel láttuk, hogy rengetegen vállalkoztak erre a kihívásra.
Sok tanuló otthon, szülői segítséggel alkotta meg saját, egyedi virágtartóját,
így a program valódi közösségi élménnyé vált.
A program igazi csúcspontja a volt, amikor az alsós és felsős Zöldbéka alprogramosok a
beérkezett kaspókba virágokat ültettek, így az újrahasznosítás kézzelfogható,
élő eredménye díszíti mostantól az iskola különböző tereit.
Szép Krisztina Roxána
pedagógus
⇦ A képtár megtekintéséhez kattintson a kisképre!
Az elmúlt hetekben egy új digitális eszközt próbáltunk ki a digitális kultúra tantárgy
keretében: a Matificet.
A gyerekek saját belépőkóddal dolgoznak, és már az első alkalommal kiderült, hogy hamar
ráéreznek a feladatokra. A "kalandos matek" műfaja valóban bevált - a tanulók szívesen
versengenek, együtt gondolkodnak, és közben észrevétlenül gyakorolják a tananyaghoz
kapcsolódó feladatokat.
A Matific játékai nem túl hosszúak, ezért könnyen beilleszthetők egy tanórába, és gyors
visszajelzést adnak arról, ki hol tart a megértésben. A közös játék során sokszor olyanok is
aktívan bekapcsolódnak, akik hagyományos feladatlapoknál visszahúzódóbbak.
A tapasztalataink eddig nagyon pozitívak: a gyerekek motiváltabbak, vidáman állnak neki a
számolásnak, és közben fejlődik a digitális kompetenciájuk is. A következő hetekben
továbbra is használni fogjuk. Ezért bátran biztatok minden szülőt, hogy a meglévő kóddal
otthon is tudják gyakorolni a matematikát, mellyel hasznos a képernyő előtt eltöltött idő.
Táboriné Ungvári Éva
pedagógus




A Csemői Ladányi Mihály Általános Iskolában megkezdődött a Csodakapu iskolahívogató programsorozat.
Nagy örömmel fogadtam a leendő kisiskolásokat a varázslatos kalandra. A gyerekekkel együtt léptünk rá a titokösvényre, miközben játékosan fedezhették fel az iskola barátságos és izgalmas világát. Az első találkozáson Adlerné Boldog Katalin tanító néni interaktív foglalkozása varázsolta el a gyerekeket. Térbeli tájékozódást segítő feladatok során egy kis cicát kellett eljuttatni barátjához, a kedves kisbárányhoz. Az alsós folyosón körben állva színes csipeszekkel adogatták egymásnak a tányérokat a gyerekek, miközben ügyességüket, figyelmüket és csapatmunkájukat is fejlesztették, mindenki mosolya ragyogott. A foglalkozás fénypontja a Telhetetlen hernyó című mese volt, ahol a gyerekek elkészíthették saját, színes kis hernyójukat. A kreatív alkotás minden kis résztvevő arcára varázslatos mosolyt csalt. A foglalkozás végig jó hangulatban telt, a gyerekeket az iskola megbízott igazgatóasszonya, az alsó tagozatos pedagógusok és jómagam kísértük, segítettük, hogy minden apró csoda megtörténhessen.
A szervezők köszönik mindenkinek a részvételt, és az együtt töltött, élményekben gazdag délutánt.
Minden érdeklődőt szeretettel várunk a következő Csodakapu foglalkozásra, mely 2026. január 22-én kerül megrendezésre.
Mary Poppins


Az idei ősz során több alprogrami nap keretében jártuk be az iskolánkhoz közeli erdőt, hogy a
gyerekekkel együtt vizsgáljuk meg az apró élőlények világát. A rovarok, pókok, gyíkok és
szöcskék megfigyelése során a tanulók testközelből tapasztalhatták meg a természet
sokféleségét. Bogárvizsgáló segítségével közelről tanulmányoztuk az állatokat, majd minden
megfigyelt apróságot visszaengedtünk saját élőhelyére.
Ezek a foglalkozások nemcsak élményt nyújtottak, hanem megerősítették a gyerekekben a
természet tiszteletét, a kíváncsiságot és a felelős környezeti gondolkodást.
Szunyog Mercédesz
pedagógus
A felső speciális osztályban technika és életvitel óra keretében még az őszi
témakörhöz kapcsolódóan megismerkedtünk a savanyítás és befőtt készítés
rejtelmeivel. Közösen kompótot készítettünk. Ügyesen pucolták, darabolták
a gyerekek az almát. A kompót elkészültéig pedig videó anyagokat néztünk meg,
mire lehet még a szegfűszeg és fahéj fűszereket felhasználni.
Meglepően gyorsan elfogyott az általuk készített finomság.
Karácsony előtt puncs és mézeskalács készítésével folytatjuk.
Marosi Rita
pedagógus




Különleges élménnyel gazdagodtak a Csemői Ladányi Mihály Általános Iskola felső
tagozatos tanulói:
2025. november 13-án a Polgármesteri Hivatal Dísztermében vendégül láthatták Sohonyai
Editet, az ifjúsági irodalom egyik kedvelt hazai szerzőjét. Az írónő közvetlen stílusával
azonnal magával ragadta a diákokat, és humorral fűszerezve beszélt a kamaszkor kihívásairól,
a mindennapi helyzetek mögött meghúzódó érzelmekről és az önismeret fontosságáról.
Különösen nagy érdeklődést váltott ki, amikor az őskori testbeszédről mesélt. Rámutatott,
hogy a több tízezer évvel ezelőtt kialakult mozdulataink és ösztönös gesztusaink ma is velünk
élnek: jelen vannak a barátkozásban, a konfliktuskezelésben és minden kapcsolatteremtési
helyzetben. Ha felismerjük ezek jelentését, sokkal könnyebben megérthetjük mások
szándékait, és tudatosabban tudunk reagálni rájuk.
Ezúton is köszönjük a Csemői Önkormányzatnak a lehetőséget, a tartalmas program
megszervezését.
Táboriné Ungvári Éva
pedagógus


Ismét -ahogy eddig rendszerint-a Ceglédi VSE asztalitenisz sportcsarnoka adott
otthont a körzeti diákolimpiának. Rég nem tapasztalt érdeklődés és jelentkező -10
iskola 30 játékosa- indult csapat és egyéni "A" igazolt és "B" nem igazolt
kategóriákban.
Cegléden kívül Ceglédbercel, Csemő, Albertirsa iskolái képviselték magukat.
Az izgalmas fordulatos mérkőzéseket nem csak a kísérő pedagógusok, hanem a lelkes
szülők hozzátartozók is végig izgulták.A kategóriák győztesei képviselik iskolájukat a
2026.jan.9-én Ráckevén a Pest Vármegyei döntőn.
Mészáros Boldizsár az egyéni III-IV. korcsoport B kategória fiú - 1. helyezés
Mészáros Bernadett: egyéni I-II. korcsoport B kategória lány - 2. helyezés
Gergye Zoltán
edző
Gratulálunk diákjainknak!













Idén már második alkalommal 30 tanulóval és két pedagógussal pályáztunk
a Spacebuzz projektbe. Ez egy ingyenes STE(A)M tanulási módszert is
alkalmazó oktatási program, amely felkészíti és elviszi a gyerekeket
12 küldetésen keresztül egy virtuális űrutazásra, miközben tudatosítja
bennük a klíma- és környezetvédelem, valamint a természettudományok fontosságát.
Két csoportban dolgozzuk fel a küldetéseket. Az 5. évfolyamos csoportot
Szép Krisztina Roxána pedagógus, a 6-7. évfolyamos csoportot pedig
Arató Zsófia pedagógus vezeti.
Október elsején bontottuk ki az űrládát, ami tartalmazza a küldetésekhez
szükséges eszközöket. 12 küldetésből 3 küldetésen vagyunk túl.
Az első küldetés során megbeszéltük a világűr kutatás miértjeit, hangfájlok
segítségével azonosítottuk az űrkutatás eszközeit és papírból Mars helikoptert
készítettünk. A második küldetés során arról beszélgettünk, hogy mik vannak
odakint az univerzumban, valamint megpróbáltuk elképzelni milyen hatalmas
távolságok vannak a világűrben, a gyakorlatban a Föld-Hold távolságot méretarányosan
próbáltuk meg modellezni. A harmadik küldetés során pedig megismerkedtünk
Naprendszerünkkel és elkészítettük a makettjét is. A tanulók kiválaszthattak egy bolygót,
ahonnan képzeletbeli képeslapot küldtek haza a szüleiknek.
Arató Zsófia
pedagógus
⇦ A képtár megtekintéséhez kattintson a kisképre!

“A ritmus és a harmónia hatol be a legjobban a lélek belsejébe."
Platón
A héten a 3.b osztályban DFHT. órára került sor Ének - zene tantárgyból.
A gyerekek csoportban dolgoztak, játszottak a ritmusokkal.
Megbeszéltük, hogy a ritmusgyakorlatok különösen fontosak, mert a ritmus
a zene lüktető szíve. Olyan feladatokat kaptak, amik serkentik a bal és jobb
agyfélteke közötti kommunikációt, javítják a memóriát, koncentrációt.
A csoportmunka által a probléma megoldó képességük is fejlődött,
nagyon ügyesen összedolgoztak.
Így együtt ritmizálni, énekelni igazi csapatépítő feladat volt.
Gyócsi Aliza
pedagógus
⇦ A képtár megtekintéséhez kattintson a kisképre!
A tanév során a honismereti verseny résztvevői összesen 60 feladatot oldanak meg,
amely négy fordulóra oszlik. Minden forduló 15 kérdésből áll, kérdésenként négy
válaszlehetőséggel, melyek közül kell kiválasztani a helyes megoldást.
A verseny nem túl nehéz, de nem is egyszerű: alapos kutatómunkát és odafigyelést
igényel minden résztvevőtől.
A felső tagozaton, idén 12 diák méretteti meg magát. Kiemelkedő teljesítményt nyújtottak,
hiszen az I. fordulóban mindannyian maximális pontszámot értek el, melynek nagyon örültek.
Gratulálunk minden tanulónak a kiváló eredményhez!
Pusztai Sándor István
Pedagógus
A képen látható személyek:
Első sor ( jobbról balra):
Lakatos-Venczel Jázmin (5.b)
Dudás Regina Mónika (6.a)
Tóth Antónia (6.b)
Hörömpő Zalán János (7.b)
Sándor Tibor (7.b)
Katona Dániel (7.b)
Hátsó sor (balról jobbra):
Sebán Vanessza Tünde (7.b)
Szücs Tünde Mária (7.b)
Pusztai Sándor István (pedagógus)
Sallai Jázmin (8.a)
Farkas Lejla Liliána (6.b)
Németh Ramóna (6.a)
Hiányzó a képről: Szrapkó Pál Mátyás (8.a)

Kedves Szülők!
2025. 11. 20-án, csütörtökön 13:30 - 16:00 ismét fényképosztás lesz az aulában.

| Hé | Ke | Sz | Cs | Pé | Sz | Va |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | ||||
Cím:
2713 Csemő
Szent István út 32-34.
GPS:
47.115831, 19.696073
OM: 201226
Mobil:
06-30/320-7753
Telefon:
06-53/392 044
E-mail: Kattintson ide!
Az Eszterházy Károly Egyetem EFOP-3.1.2-16-2016-00001 azonosítószámú projektjében készített szellemi termék